Proč potřebujete chodit na masáže?

Proč potřebujete chodit na masáže?

Neexistuje lepší a příjemnější způsob, jak se do hodiny zbavit napětí a stresu. Navíc je to ta nejlepší prevence bolesti. Migrénami počínaje, křečemi v lýtku konče. Dokonce léčí i nespavost. Berte zkrátka pravidelné schůzky s masérem jako povinnou údržbu těla. Stejně jako se holíte, odličujete, mažete krémy nebo sprchujete.

V kurzu jsou masáže medové, čokoládové, ájurvédské, thajské, havajské a tak dále. Jenže experimentovat se v tomto oboru nevyplácí a podléhat módě nebo doporučení známých také ne. Co je dobré pro ně, nemusí být dobré pro vás. Můžete si pak tři dny připadat jako zmlácení nebo naopak nebudete cítit vůbec nic. To je ale zásadní chyba. Napoprvé vás možná sem tam něco pobolí (po první masáži po dlouhé době se podle sportovních lékařů cítí rozlámaně až devadesát procent lidí), ale napodruhé či napotřetí je už pocit úplně jiný. Cítíte se uvolněně a spokojeně. Během masáže i dlouho po ní. A to je znamení, že jste se dostali do dobrých rukou. Ten, kdo vás masíroval, totiž přesně věděl, jaké potíže vaše tělo má, a zařídil se podle toho. Byla jsem na thajské masáži a divně mě pak z toho bouchalo u srdce.

Ajurvédská byla příjemná, používají teplé mléčné sáčky, ale motala se mi pak krutě hlava. Naopak mi vyhovuje manuální lymfodrenáž, protože nohy po ní neváží snad ani gram a úžasné jsou také lávové kameny. Jsou hodně nahřáté a přesně v místě, které je bolavé a tedy i dost energeticky vyčerpané, se rychle ochladí. Tak masér pozná, že právě tady máte problém. Byla jsem i na baňkování, uleví zádům, jen se pak nesmíte pár dní ukazovat na koupališti. Zůstanou vám po něm taková směšná červená kolečka. Ze všeho nejradši mám ale klasickou sportovní neboli švédskou masáž. Je zdánlivě dost nudná, protože masér nepracuje ani s lávovými kameny, ani na vás neplácá med nebo čokoládu. Vychází z ní ale většina masáží a má blahodárné účinky nejen na tělo, ale i na duši.

Sportovní masáž je klasika, navíc v průměru zdaleka nejlevnější, i když jde o kompletní masáž celého těla. Trvá nejméně hodinu a začíná se od chodidel a končí hlavou a obličejem. Je vhodná pro všechny – muže i ženy, pro ty, co pracují hlavou i pro ty, kteří se živí rukama.

Rozdíl je v počtu masáží do měsíce. Těžce fyzicky pracující člověk by měl maséra nav- štívit každý týden, ostatní dvakrát do měsíce. Ženy všechno prožívají silněji. Od synovy pětky po nákup kuřecích křídel. To není výmluva pro jejich občasné neurotické záchvaty, to je

fakt. Více se stresují, častěji si proto stěžují i na různé neduhy. Od bolesti šíje po brnění nohou nebo rukou. „Kromě stresu je váš největší nepřítel každodenní stereotyp,“ doplňuje kondiční trenér a masér Richard Vrátil. Ráno vstaneme, utíkáme do školky a do školy, v napětí si sedneme do tramvaje, pak počítač v kanceláři, všechno tohle ve stresu a rychle na nákup a domů. „Ze všeho nejdřív to odnesou bedra. I proto, že většina žen špatně sedí i stojí. K tomu se přidává ochablé svalstvo a máte problém,“ tvrdí Richard Vrátil s tím, že existuje jediný lék – najít si pro sebe vhodný sport a k němu dobrého maséra. „Když vás nebaví posilovna, aspoň každý den půl hodiny svižně choďte. A jednou týdně si zajděte na hodinu tance nebo pilates,“ doporučuje trenér s tím, že ideální pohyb je ten, při kterém cvičíme vlastním tělem – protahujeme ho a posilujeme. Praktickou pomůckou pro ty z nás, které tráví osm pracovních hodin na židli, je velký gymnastický míč. „Stačí si na něm párkrát za den udělat pár pohybů dopředu, dozadu a do stran, abyste uvolnily pánev. Zároveň tak zadek promasírujete a zase se budete cítit o něco líp,“ vysvětluje trenér. Muži z kanceláří jsou vystresovaní v průměru více než muži fyzicky pracující. I když mají své koníčky (od fotbalu po rychlá auta), na masáž by si alespoň jednou měsíčně zajít měli. Potřebuje to jejich hlava.

Těžce fyzicky pracující muž by si však na sebe měl najít čas každý týden. „Jejich tělo má podobný zápřah jako tělo vrcholového sportovce. A ten je na masáži skoro pořád,“ tvrdí Richard Vrátil s tím, že pravidelnou masáží jednou týdně se tělo udrží dlouhodobě ve formě.

Co pro sebe můžete udělat každý den, abyste se bolesti zad úspěšně vyhýbali? Dopřát svému tělu po ránu rozcvičku. Poseďte pár minut na posteli s nohama na zemi a s hlubokým výdechem si udělejte pár předklonů k jedné a pak druhé noze. Pak si udělejte ještě pár úklonů hlavy k jednomu a pak druhému rameni a jak sedíte, přetáčejte se pomalu z jedné strany na druhou. Hezky s výdechem a pomalu. Vaše tělo se teprve probouzí, je třeba to respektovat a dát mu čas. Ve sprše pak prostřídejte teplou a studenou vodu a pomalu se pak osuškou krouživými pohyby utírejte. To je ta nejlepší automasáž, která tělo nabudí a prokrví. Váš úspěšný den může začít.

Lucie Protivanská

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.

  1. Ina | 16. 06. 2014 v 09:55

    Kromě stresu je váš největší nepřítel každodenní stereotyp…to je moc pěkně řečeno. A je to pravda! Take jsem si nedávno všimla, že můj život je jeden velký stereotyp. Hodně mi pomohlo to, že jsem začala pravidelně cvičit, chodit do fitka mezi lidi a chodit také na masáže, bez kterých si už život nedokážu představit :-). Zkusila jsem teď i tantra masáž http://www.tantra-masaz.cz/tantra-masaze-pro-zeny/, odhodlávala jsem se dlouho, bylo to na můj vkus moc intimní, ale nakonec jsem změnila názor.