7 rad pro plošší břicho

7 rad pro plošší břicho

Nehodilo by se vám pár malých tipů pro to, jak si pomoci k ploššímu břichu? Neslibujeme zázraky ani snadné zhubnutí, ale dali jsme dohromady rady, díky nimž se např. ženy mohou cítit docela dobře i ve dnech menstruace, kdy mívají břicho nafouknuté jako míč.

1. Nepřehánějte to se solí

Věděli jste, že slané jídlo zvyšuje zadržování vody v těle a vzestup váhy až o jeden a půl kila? Přitom přesně tohle může stát za nafouknutým vzhledem vašeho břicha. Nesolte proto příliš a rovněž studujte etikety potravin, abyste nepřekročili doporučenou denní dávku 6 gramů soli. Množství tělesných tekutin pomáhají regulovat potraviny bohaté na draslík, jako jsou banány, ořechy, luštěniny a sušené ovoce.

2. Dopřejte si kvalitní probiotika

Z užívání bakterií, které by měly v co nejhojnější míře osídlit náš zažívací trakt, můžete profitovat minimálně dvěma způsoby – upraví se vám trávení, a proto může splasknout břicho nafouknuté nadýmáním, a navíc si posílíte imunitu. Probiotika jsou samozřejmě v kvalitních čerstvých jogurtech nebo kysaných nápojích, ale skutečně dost jich tělu dodáte jedině díky užívání doplňků z lékáren.

3. Připravte se na premenstruační syndrom

Trápí vás nadmuté břicho vždy kolem menstruace a to až týden? Podle doporučení serveru Allaboutyou.com se vyplatí jíst pár dní před blížící se periodou vápník, a to pokud možno v podobě běžných jídel bohatých na tento prvek. Ideálně dvě až tři porce denně, přičemž jednu tvoří třeba dvě deci mléka či kousek nízkotučného sýra velikostí odpovídající krabičce sirek.

4. Stůjte rovně

Tohle si vryjte do paměti. Pokud se budete hrbit, bude vaše břicho vypadat vypouklejší a časem takové skutečně bude, protože vám v důsledku špatného postoje mohou ochabnout břišní svaly. Myslete na to a snažte se chodit se zataženým břichem a mírně dozadu svěšenými rameny. Pozor, myslete na podvědomé zatahování břicha, i když sedíte u stolu.

5. Nevěřte umělým sladidlům

Možná si myslíte, jak jste na všechno vyzráli, když jste cukr vyměnili za umělá sladidla. Jenže ne každému dělají dobře, někteří lidé po nich, zvláště pokud se nehýbou, což je třeba při kancelářské práci běžné, trpí nadýmáním. Proto se jim spíše snažte vyhnout, protože opravdovou chuť na sladké stejně nezaženou. To si raději, jak radí třeba Iva Málková ze společnosti Stop obezitě, dejte bez výčitek kousek kvalitní čokolády s vyšším obsahem kakaa.

6. Jezte pomalu

Banální rada! A řídíte se jí? Pokud každé sousto budete žvýkat nejméně desetkrát, spolykáte méně vzduchu, což se kladně projeví na fungování vašeho trávení. Tomu samozřejmě prospěje i to, že ho nezahltíte velkými kousky jídla. Jako třetí bonus můžete brát to, že pomalejší konzumace zamezí přejídání, protože vám mozek včas stihne říci, že už máte dost.

7. Hýbejte se

Tentokrát si neberte na paškál spalování tuků ani budování svalů. Hýbejte se proto, abyste netrpěli nadýmáním, které je způsobeno hromaděním plynů v trávicím traktu. Skvěle zabírá dvacet až třicet minut obyčejné chůze denně, nebo alespoň třikrát až pětkrát týdně.

Radka Wallerová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.