4 druhy pohybu pro spokojený život

4 druhy pohybu pro spokojený život

Chodíte třikrát týdně na spinning, potíte se na zumbě a stejně se necítíte spokojeně? Aktivity je potřeba střídat, aby ze sebe tělo nejen vyplavilo endorfiny, ale také si aktivně odpočinulo. Trenérka Zuzana Bičíková a koučka Lenka Černá doporučují čtyři druhy aktivit, díky kterým budete mít zdravé tělo i spokojenou mysl.

Vhodná aktivita se dá najít pro každého, i když není sportovní typ. Pohyb vás v první řadě musí bavit – pokud protrpíte hodinu v posilovně, logicky se pak nebudete cítit odpočatě. „Existují čtyři druhy pohybu – aerobní, posilovací, body&mind a v neposlední řadě pohyb pro zábavu. Když si osvojíte tyto základní principy a zařadíte je do programu, tělo se nastartuje. Srovnáte se ale také psychicky,“ říká trenérka Zuzana Bičíková.

Její slova potvrzuje i koučka. „Pohyb a psychika spolu úzce souvisí. Pokud chcete být v pohodě, zvykejte si trávit čas aktivně. Zkuste si naplánovat následujících osm týdnů tak, aby každý týden obsahoval všechny čtyři druhy pohybu. Po osmi týdnech uvidíte výsledky nejen na vaší postavě, ale především se budete mnohem lépe cítit,“ radí Lenka Černá.

A jaké aktivity zařadit do svého programu, abychom získali lepší fyzickou i psychickou kondici?

Aerobní

„Aerobní pohyb, který se cyklicky opakuje, vám pomůže zbavit se stresu a zároveň získat fyzickou kondici. Patří sem jízda na kole, běh nebo cvičení na orbitreku,“ vysvětluje Zuzka. Při cvičení se nemusíte honit, abyste sotva popadali dech. Držte se ve své ideální tepové frekvenci. A jak ji poznáte? Sice se zpotíte a budete zrychleně dýchat, ale ještě zvládnete prohodit pár slov.

Posilovací

Zdravé tělo můžete mít i bez návštěvy fitness center, ačkoliv se jim jistě nedá upřít široká nabídka posilovacích strojů. Nicméně posilovacím cvičením se myslí i posilování vlastní vahou těla či s pomůckami. Počítá se také posilování hlubokého stabilizačního systému. Zkuste si zacvičit s overballem, gumou nebo činkami. Nebo vyrazte na hodinu s balančním míčem Bosu nebo klouzavou deskou Flowin.

Body&mind

Zařaďte do svého programu i strečinkové aktivity, označované jako body&mind. Tyto aktivity výborně působí proti stresu (v kombinaci s aerobním pohybem). Do kategorie body&mind spadá cvičení pilates, chi-toning, port de bras a nebo tolik oblíbená jóga. Kombinace protahování a relaxačních technik vám prospěje po fyzické i psychické stránce. „Důležité je cítit se příjemně, v pohodě a vnímat své tělo,“ zdůrazňuje koučka Lenka.

Pro zábavu

Čas rychle utíká, zasmáli jste se, porazili jste soupeře – a vlastně si ani neuvědomíte, že se hýbete. To je správný způsob, jak se bavit a sportovat zároveň. Vybijte se třeba na lekci zumby, zaskákejte si na trampolíně, zatančete si na salsa party nebo s přáteli uspořádejte turnaj v badmintonu. Pokud nejste ryzí introvert, oceníte aktivně strávený čas v příjemné společnosti. A že vás láká spíš vidina prolenošeného víkendu? Proválejte klidně celou neděli, ale sobotu zkuste trávit aktivněji a nejlépe společně s tím, koho máte rádi. Zážitky stmelují.

Monika Trojanová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.