Chůze 5: Choďte proti stresu

Chůze 5: Choďte proti stresu

Neberte pohyb včetně chůze jen jako cestu k tomu, abyste byli štíhlejší a v lepší kondici. Chůze, stejně jako jakýkoliv jiný pohyb totiž pomáhá spalovat chemické látky, které se v těle vytvářejí například v důsledku stresu, a navozuje pocit uvolnění.

S tím souvisí i zlepšení nálady – někteří lidé dokonce mluví o určité závislosti. Jakmile si na pohyb zvyknou, nemohou bez něj být: neprojdou-li se například ve svém obvyklém vysokém tempu, jsou nevrlí. Chybí jim endorfiny, které se v těle vyplavují například právě při fyzické námaze.

Při chůzi se navíc skvěle přemýšlí, medituje nebo jen tak pokukuje po okolí, vyčištění hlavy zaručeno!

Zaměřte se na přítomný okamžik

Abyste se skutečně uvolnili, napomáhejte tomu svým přístupem k chůzi: snažte se vnímat půdu pod nohama a soustřeďte se na rytmus svého dýchání. Dobré je zaměřit se především na bezprostřední přítomnost: neřešte, co jste zažili, ani nedumejte nad tím, co vás čeká. Spíše se snažte uvědomit si vánek ve vlasech, slunce na tváři a zvuky kolem vás.

Na relaxační chůzi je příroda mnohem vhodnější než město, protože vyžaduje pouze nepřímou pozornost, kdežto na rušných ulicích se musíte neustále zabývat semafory, auty, ostatními chodci či třeba reklamními nápisy.

Chůze navíc dokáže zlepšit váš následný pracovní výkon, zvláště když pracujete hlavou.

Praktická rada na závěr

Pokud se na osamělých pěších procházkách nekonečně nudíte a nevystačíte si sami se sebou, pořiďte se nějaký hudební přehrávač a kvalitní sluchátka a pouštějte si muziku, která vás nabudí. Dobrou volbou je třeba růžový nebo černý přehrávač iRiver T9 4GB za zhruba dvanáct set korun, který krom možnosti poslechu hudby nabízí i G-senzor s režimem Fitness. Ten slouží pro výpočet spálených kalorií a ušlé vzdálenosti.

Radka Wallerová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.