Pět pravidel, jak se zbavit vánočních kil

Pět pravidel, jak se zbavit vánočních kil

Pusťte se do boje se „svátečními“ kily. Tahle pravidla vás po Vánocích vrátí zpátky do formy. Hlavně zapomeňte na velká předsevzetí a hubněte krůček po krůčku. A občas si dejte čokoládu.

1. Žádné velké škrty v jídelníčku

Stravovací návyky neměňte razantně ze dne na den. Vaší motivaci by tak nejpozději za týden došel dech a z hubnutí by nakonec nebylo nic. Změny je třeba dělat po malých krůčcích a postupně tak, abyste u zdravějšího životního stylu a štíhlejšího jídelníčku pokud možno zůstali. Takže jestli beznadějně milujete vepřové nebo třeba čokoládu, nesnažte se je z jídelníčku úplně vytěsnit. Kostička čokolády denně ani jeden vepřový steak týdně z vás zápasníka sumo neudělá.

2. Přidejte pohyb, který vás bude bavit

Bez pohybu se kila efektivně shodit nedají. Jestli na něj nejste zvyklí, jděte na to pomalu. Neslibujte si, že v novém roce zajdete aspoň třikrát týdně do fitka. Začněte třeba hodinkou a pak postupně přidávejte. Musí vás to hlavně bavit! Ve chvíli, kdy se začnete hýbat pro radost a budete se do tělocvičny těšit, máte vyhráno. Kila poletí dolů sama. Navíc si zlepšíte metabolismus a budete moci jíst víc, protože tělo bude spalovat rychleji.

3. Dieta musí chutnat

Vyhněte se všem jednostranným dietám, ve kterých se cokoli opakuje dokola. Rýžová nebo třeba banánová dieta povede nejen k tomu, že tyhle potraviny už nebudete chtít do smrti vidět, ale hlavně k tomu, že si pocucháte zažívaní a oberete tělo o spoustu důležitých látek, které ke svému fungování nutně potřebuje. Váš jídelníček musí být pestrý a na jídle si musíte pochutnat, jinak to nebude fungovat. Zhruba polovinu talíře by měla tvořit zelenina, čtvrtinu sacharidy (brambory, rýže, jáhly…) a čtvrtinu bílkoviny (libové maso, ryby, sýr, tofu…).

4. Myslete na jídlo

A plánujte ho. Nešiďte snídaně ani svačiny a jídlo si rovnoměrně rozdělte do celého dne. Jezte každé tři hodiny. Zamezíte tak návalům hladu, které spolehlivě zničí každou snahu zhubnout. Tělo díky menším, ale zato pravidelným porcím, nebude mít tendenci ukládat zásoby na horší časy a rádo se přebytečného tuku vzdá, protože bude vědět, že další porci energie dostane nejpozději za pár hodin.

5. Dejte sbohem výčitkám

Neodolali jste v kavárně medovníku? Nevadí. Nebuďte na sebe zbytečně tvrdí a nevyčítejte si každý poklesek. Naopak se chvalte za to, co už se vám podařilo. Pamatujte, že sebelítost a zklamání člověku nejen ubere motivaci, ale snadno ho svede k přejídání.

Lenka Lysoňková

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.

  1. Dana Homolková | 09. 01. 2012 v 14:24

    Dobrý nápad, děkujeme a mějte se hezky:) Zdraví redakce

  2. Leona | 06. 01. 2012 v 10:10

    Chystáte (nebo někde najdu), rady ohledně hubnutí pro maminky po porodu? V době kojení se prý nemá ubývat na váze více jak 2kg za měsíc,aby se do mléka nevyplavovali odpadní látky,stejně tak by se po určité době po cvičení nemělo kojit,ale mlíčko spíš odstříkat a vylít….docela mne to zajímá,za chvíli mě to taky čeká :))