Nejlepší potraviny na vaše nervy

Nejlepší potraviny na vaše nervy

Jak budete jíst, tak se budete cítit. Tím, co si naložíte na talíř, můžete ovlivnit nejen svoji náladu, ale i schopnost odolávat každodennímu stresu.

Banánem si obrníte nervy, čokoládou zaženete nervozitu a šťavnatým lososem povzbudíte mozek a dáte sbohem únavě. Obsahují totiž látky, které jsou nezbytné pro správné fungování vaší nervové soustavy. Díky nim se zklidníte a lépe pak zvládnete každodenní shon a nepříjemnosti. Mezi největší zabijáky stresu patří vitaminy skupiny B nebo B-komplex, tyrosin, L-tryptofan, omega 3 nenasycené mastné kyseliny a hořčík.

Antioxidanty

Při stresu vznikají volné radikály, které pronikají do buněčných organismů. To může zpomalit regeneraci organismu a vyvolávat únavu. Antioxidanty ničí volné radikály, a snižují tak stres.

V čem je najdete: ořechy, rostlinné oleje (sójový, řepkový, olivový olej, luštěniny, obilniny, celozrnné pečivo a cereálie, ryby, hovězí maso, drůbež, brambory, špenát, brokolice, rajčata

Omega 3 nenasycené mastné kyseliny

Posilují imunitu a zvyšují odolnost proti stresu. Regulují produkci serotinu, který  přispívá k dobré náladě.

Kde je najdete: losos, sleď, makrela

 

Hořčík

Nejenže zajistí správnou činnost svalů, ale zmírní také bolest hlavy, nervozitu a podrážděnost. Výborně tak poslouží před blížící se menstruací. Působí jako prevence proti infarktu.

V čem ho najdete: banány, ořechy, mandle, kvalitní čokoláda (70 % kakaa), tmavá listová zelenina, obilniny, celozrnné pečivo, jogurty

B-komplex

Součástí B-komplexu je osm vitaminů, které posilují imunitu a nervový systém a zahánějí únavu. V jídle se vyskytují pospolu a vzájemně se doplňují. Největšími bojovníky proti stresu jsou vitaminy B1 a vitamin B9.

Vitamin B1 (thiamin)

V čem je najdete: vepřové maso, ovesné vločky, čočka, brambory, pivovarské kvasnice

Vitamin B9 (kyselina listová)

Je nezbytný pro tvorbu látek, které ovlivňují fungování nervového systému. Pokud je ho v těle nedostatek, může se to projevit únavou a depresemi. Dostatečný přísun vitaminu je také zásadní v těhotenství, kdy pomáhá zdravému vývoji plodu.

V čem ho najdete: játra, fazole, vlašské ořechy, špenát, chřest

 

Lenka Lysoňková

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.