Honí vás mlsná? Přemýšlejte, co sníte během dne

Honí vás mlsná? Přemýšlejte, co sníte během dne

Znáte to, naobědváte se a pár minut nato vás přepadne neodolatelná chuť na sladké. Nebo si večer sednete k televizi a už se poohlížíte, kde je miska s brambůrkami. Zkrátka vás často honí mlsná. Spolu s odbornicí na výživu Evou Beníškovou vám poradíme, jak se vyhnout mlsání zbytečných kalorií, tuků i cukrů.

Eva Beníšková

Výživová poradkyně a fitness trenérka. Poskytuje také výživové poradenství pro diabetiky a celiaky, ze sportu se věnuje zejména ZUMBĚ. Více informací najdete na www.beniskova.cz.

Pokud to máte podobně – nedokážete si představit oběd bez sladké tečky a večer bez chroupání – nejspíš se stravujete nevyváženě. „A dost možná dostanete po jídle chuť na sladké, jestliže váš oběd nebo večeře obsahuje potraviny s vysokým glykemickým indexem,“ říká výživová poradkyně Eva Beníšková.

Takové potraviny vám totiž velmi rychle vyženou hladinu cukru v krvi nahoru. Jenže po prudkém propadu, který následuje záhy, vás znovu přepadne hlad a většinou i chuť na sladké. Platí: čím nižší glykemický index, tím se prodlužuje doba, po kterou vás jídlo uspokojí.

Dopoledne vybírejte komplexní sacharidy

Chuti na sladké lze tedy předejít správnou volbou stravy. Komplexní sacharidy – cereálie, ovoce, obilné kaše, celozrnné sušenky, mléčné zakysané výrobky, oříškové nebo müsli tyčinky (pokud možno bez polevy) – si dejte spíš dopoledne.

Potraviny s vysokým glykemickým indexem

Bílé pečivo, bábovky a koláče, vařená bílá rýže, knedlíky, hranolky, těstoviny uvařené doměkka (těstoviny uvařené al dente jsou na tom lépe!), čokoládové tyčinky, tatranky, chlebíčky Racio, zákusky, cukr, med, limonády, energetické nápoje, pivo, šumivé víno…

Odpoledne se naopak snažte jíst potraviny s vysokým podílem bílkovin a větší množství sacharidů spíš vynechejte. Sacharidy jsou sice “nejrychlejší” energie, ale pokud je jich mnoho a tělo nemá výdej, ukládá přebytečnou energii ve formě tuků. „Dobrou volbou je také konzumace ovoce a zeleniny, která obsahuje vlákninu a navodí pocit nasycenosti,” dodává Eva Beníšková.

I „zdravé“ sladkosti přidávají kila

Pokud víte, že vás „mlsná“ často přepadá, mějte připravenou mrkev, salátové okurky nebo papriky a jogurtový dip (např. smíchejte jogurt s oblíbenými bylinkami, prolisovaným česnekem nebo pažitkou). Pokud si přece jen čas od času laskominu potřebuje dopřát, sáhněte po kvalitní hořké čokoládě s vyšším obsahem kakaa (alespoň 70 %).

U výrobků porovnejte množství cukru

„Vhodné jsou i celozrnné výrobky, které jsou k dostání v prodejnách zdravé výživy, ale sledujte u nich obsah cukru,“ upozorňuje Eva Beníšková. Abyste neuvízli v neustálém přepočítávání: když sáhnete po dvou sušenkách, porovnejte, kolik mají cukru a vyberte si zkrátka tu energeticky výhodnější.

„Ovšem vše v rozumném množství! I vysoká konzumace “zdravých” sladkostí může vést k nárůstu váhy,“ doplňuje Beníšková. To, co si můžete během dne dovolit, závisí však také na množství pohybu, který máte. Na druhou stranu, nezapomeňte ani na přísloví „odříkaného chleba největší krajíc“. Pokud máte chuť na věneček, dejte si ho. Pak byste byli schopni sníst tři.

Eva Fryšarová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.

 

Pay attention to the method of 300-208 exam book learning. More importantly, 300-208 exam book 210-260 exam pdf it requires perseverance. If 210-260 exam pdf you have relevant working experience, 300-208 exam book it may be easier 210-260 exam pdf to learn.Examinations are the test of your studies and the 210-260 exam pdf most important. You need to adjust 210-260 exam pdf 300-208 exam book yourself. Be confident 300-208 exam book 300-208 exam book in the 200-105 exam questions 300-208 exam book exam 200-105 exam questions and never 210-260 exam pdf give up until 300-208 exam book the last question. Dont be nervous 200-105 exam questions about something you are not familiar with 200-105 exam questions or havent even touched.Because you do it want to get a full 300-208 exam book mark, the important thing is to do well on 200-105 exam questions every topic you know. If you make a 210-260 exam pdf mistake on the topic you 200-105 exam questions know because of the general idea and the mistake you do it know, the 300-208 exam book result 200-105 exam questions will be predictable.About the test simulation question, after fully 210-260 exam pdf mastering the basic knowledge of 200-105 exam questions the certification 210-260 exam pdf exam, the simulation question can only 200-105 exam questions help review 210-260 exam pdf each knowledge point in 210-260 exam pdf a 300-208 exam book random way. Later on, the whole 210-260 exam pdf review process, 210-260 exam pdf mainly three 200-105 exam questions things. Sybex CCNA 2.0 640-507 Study Guide is definitely a good thing to read carefully, especially 210-260 exam pdf to understand 300-208 exam book the basic concepts. Hands 300-208 exam book on Labs 200-105 exam questions at 210-260 exam pdf 210-260 exam pdf the end of each chapter must be hands-on and familiar with the results. CCNA requires a deeper understanding and understanding 200-105 exam questions of Cisco is private Operating System, IOS(Internetworking Operating System). A Router Simulator is essential. There 200-105 exam questions are many good Router Simulator, such as CCNA 200-105 exam questions virtual laboratory 300-208 exam book published 300-208 exam book by Sybex authorized electronic industry press, which is very good. It can be virtual in a simulated environment (two 2,600 route oilers and one 1,900 switch) to gain practical experience in configuring routers and switches. 200-105 exam questions I finished three sets of CCNA questions before the test in Boston. There were more than 600 300-208 exam book CCNA questions, mostly 200-105 exam questions concept questions.The most important thing is to memorize the CCNA Study Guide published by Sybex seven times and repeat the questions three times.