Při dietě Sugar Busters! půjdou kila dolů zdravě

Při dietě Sugar Busters! půjdou kila dolů zdravě

Při dietě Sugar busters! neboli Zatočte s cukry! jíte podle chuti, jen se vyhýbáte zakázaným potravinám a hlídáte si velikost porcí. Kila jdou dolů pozvolna, ale o to zdravěji. A ani nebudete muset počítat kalorie.

Princip diety:

Dieta, kterou vymyslel americký lékař Leighton Steward, je založená na omezení cukrů. Vychází totiž z představy, že příčinou toho, proč se člověka drží kila navíc, není ani tak množství tuků, které sní, ale hlavně cukry. Ty však z jídelníčku nezmizí úplně, škrtají se jen ty potraviny, které mají vysoký glykemický index.

Ideální oběd? Kuřecí maso

Tabu jsou brambory, těstoviny, bílé pečivo, bílá rýže, mrkev, kukuřice a samozřejmě všechny sladkosti a kalorické bomby.
V jídelníčku je naopak velké množství vlákniny v podobě zeleniny a celozrnných výrobků. K tomu se jí libové kuřecí a hovězí maso nebo ryby. Mléčné výrobky volte nízkotučné. Ovoce se jí místo svačiny nebo jako zdravý zákusek.

Při dietě nesmíte hladovět

Důležitá je pravidelnost. Jí se pětkrát denně – tři větší hlavní jídla a dvě svačiny. Nikdy nevynechávejte snídani! Dovolené nejsou ani svačiny těsně před spaním. Porce mají být střídmější, nesmíte ale hladovět. Pijte před jídlem spíš než při něm. Aby byla dieta opravdu účinná, doporučuje se čtyřikrát týdně alespoň dvacet minut cvičit.

Názor Kondice:

Omezení sacharidů prospěje každému, navíc se objedete bez složitého přepočítávání kilojoulů a kila ztrácíte pozvolna. Pokud budete jíst libová masa, jak dieta doporučuje, měl by nový režim pozitivně působit i na vaše cévy a srdce. Jsme pro!

Kdo ji drží:

Tori Spelling, Sharon Stone

Výhody:

Naučíte se jíst pravidelně a v menších porcích. Navíc nemusíte počítat kalorie a každý talíř si převažovat.
Při dietě nemusíte dodržovat moc pravidel, stačí si zapamatovat zakázané potraviny. Kila budou ubývat pozvolna, což je zdravější než rychlé váhové úbytky.

Nevýhody:

Z hlediska zdraví dieta žádné nevýhody nemá. Vzdát se potravin s vyšším glykemickým indexem ale většinou znamená radikální omezení příloh. Na talíři je často nahradí zelenina nebo lehký zeleninový salát, na což si člověk musí zvyknout.

Lenka Lysoňková

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.