Plážová dieta: Pomůže vám zhubnout a prospěje srdci

Plážová dieta: Pomůže vám zhubnout a prospěje srdci

Zapomeňte na počítání kalorií. Plážová dieta vás naučí jíst zdravěji a kromě toho, že se po ní rozloučíte s kily navíc, ulevíte svému srdci a celkově změníte stravovací návyky.

Princip diety:

Najdete ji také pod anglickým názvem South Beach Diet. Kardiolog Arthur Agatston z amerického Miami ji původně vymyslel pro své pacienty, kterým nadváha a vysoký cholesterol zatěžovaly srdce. Proto je tak zdravá. Dieta je založená na sníženém příjmu tuků a cukrů a zvýšeném příjmu vlákniny. „Plážovka“ má tři fáze. Každá z nich trvá jinou dobu a má svá vlastní pravidla. Tady jsou.

První fáze: Ovládněte chutě

Zapomeňte na sladkosti, zmrzlinu, ale také brambory, rýži, těstoviny, pečivo nebo ovoce. Jí se pětkrát denně – tři hlavní jídla a dvě svačiny. Kombinují se potraviny s nízkým glykemickým indexem a bílkoviny. Na talíři byste měli mít hlavně zeleninu, drůbež, ryby, hovězí a vepřové maso, vajíčka, sýry. Během první fáze můžete zhubnout tři až šest kilo.

Druhá fáze: Občas můžete zamlsat

Druhá fáze se drží tak dlouho, dokud nedosáhnete své vysněné váhy. Režim je mírnější, ale neznamená to, že by člověk s klidným svědomím mohl po obědě spořádat dva větrníky a rakvičku se šlehačkou navrch. Do jídelníčku se vrací zakázané potraviny, ale platí, že se smí jíst pouze
v malých porcích. Dát si můžete ovoce, celozrnné pečivo, rýži natural nebo celozrnné těstoviny. Množství cukrů laďte podle toho, jak se mění vaše váha. Přestanete-li hubnout, sacharidy o něco omezte, hubnete-li rychle, sacharidy přidejte.

Třetí fáze: Držte si váhu celý život

V poslední fázi diety se váš jídelníček vrací téměř k normálu. Co se změní, je váš přístup k jídlu.
Z předchozích fází diety si tělo zvykne na pravidelné, ale střídmé porce jídla. Člověku je také jasné, že se potraviny s vysokým obsahem sacharidů a tuků dají jíst pouze v omezené míře. Sladkosti jsou omezeny na 75 kalorií na den.

Názor Kondice:

Máte-li sílu na první fázi diety, pusťte se do ní. Přijdete mimo jiné na to, že kila navíc nezpůsobují občasné prohřešky vůči zdravé stravě, ale hlavně nepravidelné jídlo a jeho špatná skladba.

Kdo ji drží:

Bill Clinton, Daniel Hůlka

Výhody:

Pomocí správně sestaveného jídelníčku se naučíte regulovat chuť k jídlu a velikost porcí, aniž byste museli počítat kilojouly. Kromě toho se naučíte jíst pravidelně
a prospějete svému srdci.

Nevýhody:

První fáze diety je díky drastickým škrtům sacharidů krušná a vyžaduje opravdu pevnou vůli.
Podle některých odborníků je v ní váhový úbytek také příliš rychlý.

Lenka Lysoňková

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.

  1. Andrea Mouaddab Vémolová | 22. 07. 2013 v 07:51

    Dobrý den, drží se zhruba 1 – 2 týdny.

  2. Jana | 18. 07. 2013 v 11:28

    dobrý den,chci se zeptat,jak dlouho se drží první fáze?

  3. JaNa | 05. 02. 2013 v 11:47

    zajímavé. A návod “jak na to”?

  4. majtika | 06. 03. 2012 v 09:29

    hodně zajímavé

  5. majtika | 05. 03. 2012 v 20:19

    zajímavé